Vädret i vårt hemmavatten

klart.se

2014-06-24

Lívets små mirakel

Lördagen 7/6 stack jag och Sigge ut på en tur på Färgensjöarna.
Började lite trögt då jag bara fick 2 smågös på ena djupriggen i Norra färgen, så vi beslöt oss för att sticka ner till södra Färgen istället.
När vi gick genom Mellanfärgen så tryckte jag på lite mer och la mig i ca 2 knop medan Sigge körde efter abborre. Jag själv lade ut en paravan för skojs skull bara för att, men det gjorde susen med den högre farten då jag tog 2st gösar som låg på ca 1,5-2kg st, jämfört med 0,8-1 knop som bara resulterade i 25cm gösar innan. När vi kom över till södra Färgen så körde jag på i samma höga fart och det var det som gällde resten av dagen denna gången i alla fall.
Resultatet blev 3 gäddsnipor, 1 Abborre i matstorlek och 10 gösar varav 7 i 1,5-3 kg's klassen.



Men den bästa fångsten kom först natten till Söndag. Min sambo som låg under bevakning på förlossningen i Halmstad ringde mig kl 04.00 på morgonen och hade fått en blödning, så läkarna ville att vi skulle via akut kejsarsnitt ta ut barnet i förtid pga risk för komplikationer om barnet blev kvar i magen. Kl05.56 kom vår dotter Linnea Yasmine ut skrikande 2570 gram tung och 47cm lång. Det är livets verkliga mirakel!

Tight Lines från en lycklig men fortfarande omtumlad pappa.
Sonny

2 kommentarer: